dijous, 1 d’octubre de 2009

Construcció d'una botiga

Al grup de segon, se'ls ha proposat construir una botigueta...

Retalls d'un diàleg a l'aula de segon

Hem de fer una teulada molt gran perquè no es mulli (Pau).
Amb pintura permanent! (Ángel)
Hem de marcar el territori, si volem que sigui rodona, doncs marcar el terra, si volem que sigui quadrada, doncs quadrat (Jonathan)
Hem de fer servir metres (Ángel)
No ho podem pintar amb colors, perquè tardariem molt (Alba)
Ha de ser de fusta (Roser)
Que no caigui, perquè pot fer mal als nens petits (Yaiza)
El podem clavar a la paret amb clauets petits (Roser)
I com entrarem a dins? (Alba)
Podem buscar un iman, que enganxi al terra (Ángel)
O amb cola (Alba)
Hem de fer un plánol de mesura (Alba)
Necessitem eines (Josep)
Li podem posar una porta (Judit Machado)
Li podem posar un "toldo", això ho faria la meva iaia (Alba)
La meva iaia pot posar un títol cosit en el "toldo"; ens ho fa en els nostres llençols (Judit Machado)
Els arquitectes fan plànols (Ángel)
Si volen entrar 20 nens, hauràn de fer fila (Yaiza)
Com fan al mercat! (Alba)
Primer hem de dibuixar-la (Jonathan)
Fem un plànol! o una maqueta! (Laura)
Penseu que no podem posar-hi una porta...(Montse)
Algú ha dit que la seva iaia cus molt bé? Qui ho ha dit? (Laura)
Jo! (Alba)
Doncs pot fer una cortina llarga i així no haurem de fer una porta (Laura)
Hi ha el lloc on vèns, i a darrera i podem posar una estanteria amb productes, jo ho tinc a casa meva, ho va fer el meu pare (Roser)
Estaria bé fer-ho amb una taula gran, per no gastar tanta fusta, i als costats i a dalt, fusta. (Jonathan)
També podem posar ciment perquè s'aguanti, el meu pare ho fa (Jonathan).
Penso que no és la millor forma, això de posar-hi ciment (Montse)
Doncs fem un forat al terra, i posem la fusta i ho tapem amb sorra mullada (Jonathan).
Necessitem alguna persona gran, perquè nosaltres no en sabem (Yaiza)
La Montse ens ajudarà (Alba)
El ciment no és bona idea (Jonathan).
Podem fer una taula gran, i a baix posar menjar i a dalt també (Maria)
......
Per qui la fem? Pels petits o pels grans? (Ángel)
A darrera i podem posar una escala gran perquè els petits i arribin, i si es cauen, i podem posar un matalàs (Judit Porta)
Però d'on treiem el matalàs? (Ángel)
Ja ho sé! Del gimnàs! O de casa! (Ángel)
No, perquè és molt gran! (Alba)
Podem fer dues botigues, una pels petits i una pels grans (Mamadou)
Si en fem dos, com diu en Mamadou, podem fer dos grups de treball (Pol)
Fem un taulell pels grans més alt, i un més petit pels petits (Laura)
Podem posar una taula pels petits (Max)
Montse, ens donaràs això que apuntes? perquè ens haurem de enrecordar del que estem dient! (Una veu de fons)
El que ha dit en Max,...podem construir cadires (Josep)
Podem fer una biblioteca, per si hi ha cua, que puguin mirar llibres i revistes (Maria)
O posar dos bancs perquè es sentin, amb dues estanteries amb còmics (Pau)
Els donem un número, i quan diem el número, el nen s'aixeca i hi va (Alba)
Podriem jugar amb ells (Judit Porta)
Podem posar normes (Mamadou)
Fem un racó de joguines i biblioteca (Max)
Cal posar un cartró que posi, tancat o obert (Judit Machado)
I em de dir quan és tancat i obert! (Ángel)
L'horari? (Montse)
Sí, a les botigues ho posa (Ángel)
Fem cadires per esperar (Maria)
Com tanquem la botiga? (Ángel)
Amb claus de cartó (Judit Porta)
Baixant el "toldo"! (Jonathan)
Podem posar una porta (Xavi Pros)
Podem agafar fustes, i fem un forat, i posem una corda, i quan estires la fusta es tanca (Max)
Els petits encara no saben llegir, obert o tancat,i podem posar un 1 si és obert, i un 2 si és tancat (Pol)
No! Fer-ho amb pictogrames! Per exemple, una rodona amb la porta oberta, i una altra rodona amb una porta tancada (Roser)
Fer una finestra, un quadrat i posar una cortina (Xavi Pros)
...

L'hora s'ha acabat. Hem exposat un munt d'idees, una en portava a una altra, dialogant, escoltant, fent participar a les famílies (sense esser-hi),...
A la propera caldrà acotar idees.

"Com si hi pogués haver acció sense pensament."



2 comentaris:

Anna ha dit...

Senzillament genial!!

Moltes gràcies per compartir amb les famílies el que viviu dins l'aula: ha estat com poder veure-us des d'un forat i sentir la màgia del món vist pels infants.

Endavant amb el vostre projecte de construcció d'una botiga, per cert: ja sabeu què hi voleu vendre?

Míriam ha dit...

Genial aquesta "pluja d'idees"!!!
Aquests "pros" i "contres" que ells mateixos anaven veient...aquestes petites sol.lucions que anaven sortint...
Endavant classe de 2on!
Gràcies pel bloc.