dilluns, 5 d’abril de 2010

...i continuem amb més geometria

Anem al pati i dibuixem geometria (bufff,...feina difícil, perquè ens adonem que tot té aspectes geomètrics).


Amb un retroprojector modifiquem quadrats, rodones i triangles i els copiem en una cartolina. Després els pengem a poc a poc a la pissarra, i ens preguntem: que hi veiem aquí? en què s'assemblen, en què es diferencien,...? Després d'una estona de veure-hi cares, i barrets, i tota mena de coses, arribem al punt important: tenen "X" costats, i "X" cantonades (aprenem que es diuen angles), i que són planes, i analitzem el seu nom (tri=3), (qua=4),...i que tenen el mateix nombre de costats que d'angles, i que hi ha angles que van cap a dins i cap a fora (la Roser ens diu que es diuen concaus i convexos).
Finalment, després d'apuntar molt bé les nostres observacions (ens serviran d'apunts) els classifiquem per famílies, però compte! els nens i nenes diuen que ni ha més! i aparèixen els pentàgons, els hexàgons,...i en Max diu que coneix els octaèdres!! I es clar! En Jonathan ens explica que podem fer tans costats com volguem.

I DEL PLA...AL VOLUM!
Després d'analitzar les figures en volum ens posem a treballar amb plastelina...mentrestant aparèixen algunes preguntes molt sucoses i... com no, apareix el debat: les piràmides tenen la base triangular o quadrada? un cilindre que té el dins quadrat es continua dient cilindre?...


Ens prenem uns dies per resoldre-ho.


QUINES FIGURES PLANES HI HA AMAGADES DINS D'UN CILINDRE?


(Algunes mostres).